4 goede redenen om als bedrijf aan affiliate marketing te doen

affiliate marketing

Affiliate marketing is een van de meest gebruikte marketingtechnieken die er bestaan. De basis hiervan is dat je als bedrijf adverteert bij een publisher. Tegenwoordig is dat meestal een online publisher. Dat dit nu vooral online gebeurt brengt zelfs extra mogelijkheden en voordelen voor jou als ondernemer met zich mee. Lees hieronder over vier goede redenen om ook aan affiliate marketing te gaan doen. 

affiliate marketing

Je betaalt pas als je verdient

Als je het goed aanpakt, dan hoef je de publisher pas te betalen als je daadwerkelijk het voorgestelde doel (bijvoorbeeld een verkoop) realiseert dankzij deze publisher. Verkoop je onverhoopt niets, dan kost het je (qua geld) tenminste gelukkig ook niets. Dit maakt hoe dan ook de drempel om aan affiliate marketing te gaan doen erg laag.

Netwerken

Aangezien affiliate marketing al niet meer enorm nieuw is bestaan er tegenwoordig diverse grote netwerken aan publishers. Het voordeel daarvan is dat je als je adverteert meteen in potentie een fors bereik hebt.

Weinig inspanning

Als je als bedrijf zijnde via de affiliate marketing techniek wilt adverteren, dan heb je daar eigenlijk vooral in de beginfase veel werk aan. Zo moet er met een publisher een deal worden gesloten en moet de inhoudelijke kant van het te verspreiden verhaal geregeld worden. Als dat eenmaal staat heb je er nauwelijks nog omkijken naar, zeker niet als je merkt dat het goed blijkt te lopen.

Meer naamsbekendheid

Elke vorm van adverteren leidt in principe altijd tot een groei van je naamsbekendheid. Dit is hoe dan ook belangrijk, want hoe beter mensen je naam kennen en onthouden, hoe groter de kans is dat men ook echt iets bij je koopt als het moment daar is. Houd er alleen wel rekening mee dat het werken aan je naamsbekendheid doorgaans vooral op de langere termijn meer omzet oplevert.

Volg & like ons

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *