Dit moet je weten over de content marketing trends van 2021

Een traditionele advertentie wordt ontworpen vanuit de doelstelling van de aanbieder, niet vanuit de wens van de klant. Door marketing activiteiten strategisch op te zetten kun je niet alleen klanten beter van dienst zijn, je kunt daarmee ook omzet en winst verhogen. Dit zijn de laatste contentmarketing trends van 2021.

1. Geef een kijkje achter de schermen

Vroeger vonden we het niet belangrijk hoe de worst werd gemaakt, nu tonen klanten steeds meer interesse naar het verhaal achter het product. Laat niet alleen zien wat je verkoopt maar ook deze producten gemaakt worden. Wat is de herkomst van de ingrediënten en hoe worden ze bereid? Dit geldt ook voor de non-food sector, wees transparant in je communicatie.

2. Duurzaamheid als verkoopargument

Met alleen maar een UTZ of FairTrade logo kom je er niet meer. Klanten willen een prikker op de wereldkaart zien en het liefst meekijken op de plantage. Door bij content marketing te laten zien dat je duurzaam werkt en rekening houdt met zowel mens als milieu kun je onderscheid maken. Dat duurzaam vaak ook wat duurder is kun je met goed geformuleerde content verantwoorden.

3. Live video en webinars

Mede door Corona is er een ‘Zoom generatie’ ontstaan die gewend is aan communicatie via webcam. We zitten langer achter de computer en we vinden het prettig om direct mee te doen aan de discussie. Door live uit te zenden of webinars voor je leads te organiseren betrek je het publiek en toon je de expertise die je in huis hebt.

Content marketing uitbesteden?

Wel zin in meer omzet en klanten maar geen tijd om alle trends op het gebied van marketing bij te houden? De specialisten van DoubleSmart houden hun vinger aan de pols zodat jij het niet hoeft te doen. Neem contact op voor praktisch advies en maatwerk dienstverlening. Zo sluit je 2021 succesvol af en ga je in 2022 vrolijk verder met e-commerce!

Volg & like ons

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *